موبایلی ها

اطلاعات به روز موبایل ها در وبلاگ موبایلی ها

موبایلی ها

اطلاعات به روز موبایل ها در وبلاگ موبایلی ها

بایگانی

عمر باتری ناامید کننده سامسونگ گلکسی S20 اولترا

يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۰۴:۱۴ ب.ظ

پرچمدار سامسونگ، گلکسی S20 اولترا/Galaxy S20 Ultra با وجود باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی نتایج ناامید کننده‌ای از خود نشان داده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از notebookcheck، وجود پردازنده قوی اسنپدراگون 865 و یک مودم خارجی 5G به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی سامسونگ گلکسی S20 اولترا فشار زیادی آورده است.

در کمال تعجب، سامسونگ گلکسی S20 اولترا از سایر گوشی‌های رقیب خود مانند آیفون 11 پرو، گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ و حتی سامسونگ S10 پلاس ضعیف‌تر است. به ویژه اگر از حالت صفحه نمایش 120 هرتزی در این گوشی استفاده کنید عمر باتری به شدت کاهش می‌یابد.

سامسونگ گلکسی S20 اولترا یک هیولا بزرگ روی کاغذ است؛ اما در واقعیت به گونه ساخته شده که حداکثر توان باتری را به کار می‌گیرد و عمر باتری را کم می‌کند.

سامسونگ گلکسی S20 اولترا دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که بر روی کاغذ به این معنی است که این دستگاه از باتری بسیار خوبی برخوردار است. با این حال، به نظر می‌رسد قرار دادن مودم 5G و صفحه نمایش 120 هرتز به طور قابل توجهی عمر باتری را مختل می‌کند.

طبق گفته Tom’s Guide، این تست باتری با تنظیم واحد بررسی Galaxy S20 Ultra بر روی 150 نیت و مرور وب در شبکه 5 جی در ایالات متحده انجام شده است. کارشناسان وب سایت Tom’s Guide چهار بار آزمون را تکرار کردند و سپس میانگین را محاسبه نمودند. در نهایت این گوشی با به دست آوردن زمان 11:58 ساعت در حالت 60 هرتز از این آزمایش بیرون آمد.

با این حال، این مقدار عمر باتری در سامسونگ گلکسی S20 اولترا با آیفون 11 پرو مکس با باتری 3969 میلی آمپر ساعتی برابر است؛ باتری سامسونگ به اندازه 1031 میلی آمپرساعت قوی‌تر از باتری آیفون است اما قدرت برابری دارد.

سامسونگ S10 پلاس با باتری کوچکتر 4100 میلی آمپر ساعتی که 900 میلی آمپر ساعت کمتر از S20 اولترا است؛ عمر باتری بیشتری را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، در حالی که گلکسی نوت 10 پلاس، آیفون 11 و پیکسل XL همه طول عمر باتری پایین‌تری نسبت به Galaxy S20 Ultra دارند، اما احتمالاً با باتری‌های 5000 میلی آمپر ساعتی نتایج بهتری را به نمایش خواهند گذاشت.

استفاده از سامسونگ گلکسی S20 اولترا با نرخ بروزرسانی تصویر 120 هرتز عمر باتری آن را به  9:13 ساعت کاهش می‌دهد. باید خاطرنشان کنیم که باتری دستگاه هنگام کار با 4G احتمالاً دوام بیشتری خواهد داشت. البته Tom’s Guide تست خود را بر این اساس انجام نداده است.

با این تفاسیر می توانیم متوجه شویم که چرا سامسونگ به طور پیش فرض  در Galaxy S20 Ultra از نرخ بروزرسانی تصویر 120 هرتز با رزولوشن 1440p استفاده نکرده است، زیرا افزایش سرعت تا 1440p منجر به کاهش عمر باتری خواهد شد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی