موبایلی ها

اطلاعات به روز موبایل ها در وبلاگ موبایلی ها

موبایلی ها

اطلاعات به روز موبایل ها در وبلاگ موبایلی ها

بایگانی

دومین گوشی تاشو هوآوی Mate Xs یک گوشی با سخت افزار عالی و فاقد برنامه‌های مورد نظر شما است و این بزرگ‌ترین مشکل هوآوی است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، سال گذشته در خلال نمایشگاه MWC 2019  هوآوی از گوشی تاشو Mate X رونمایی کرد که چیزی به جز جلسات توجیهی، کنفرانس‌های مطبوعاتی و خریداران اولیه چینی نسیب آن نشد. این گوشی تاشو آنقدرها ارزان نبود و مشخصات عالی نداشت اما در آن زمان یکی از بهترین گوشی‌های تاشو بازار به حساب می‌آمد.

حال هوآوی از دومین گوشی تاشو خود را با نام هوآوی Mate Xs رونمایی کرده است که در واقع مدل بهبود یافته نسخه‌ی قبلی است. این گوشی همانند Mate X در حالت باز به یک صفحه نمایش 8 اینچی تبدیل می‌شود که وقتی آن را تا می‌کنید به حالت استاندارد گوشی‌های هوشمند تبدیل شده و یک گوشی 6.6 اینچی است.

بنابراین چه چیزی در Mate Xs جدید تغییر کرده است؟ طبق ادعای هوآوی لولای به کار گرفته شده در این گوشی تاشو به روز شده و کیفیت بهتری دارد. تعداد قطعات و اجزای داخل لولا از حدود 100 تا 150 است و به راحتی می‌توان تفاوت آن را حس کرد.

بدون تعارف صفحه نمایش میت ایکس اس کاملاً مسطح نیست، اما درز آن به اندازه گلکسی زد فلیپ سامسونگ ظریف است. هوآوی در Mate Xs ادعایی در مورد شیشه فوق العاده نازک ندارد، اما پیشرفت‌های فنی را در صفحه نمایش به کار گرفته است. صفحه نمایش این گوشی دارای 4 لایه و یک لایه ماده پلی آمید جدید است که به صورت کاراتر از صفحه نمایش محافطت می کند.

علاوه بر صفحه نمایش؛ این گوشی از یک باتری عالی 4500 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که بین دو سلول تقسیم شده است و دارای استاندارد شارژ سریع جدید هوآوی است. این باتری قدرت زیادی دارد و دارای یک سیستم خنک کننده جدید موسوم به ” flying fish fin ” برای سرعت بخشیدن به روند خنک سازی است. این شرایط به عملکرد تراشه جدید هوآوی Kirin 990 5G نیز کمک می‌کند.

آرایه‌های دوربین، که دوباره در قسمت لولا قرار دارد، شامل یک دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی است، یک دوربین تله 8 مگاپیکسلی و یک اولترا واید  20 مگاپیکسلی نیز در کنار آن قرار دارد. یک سنسور زمان پرواز نیز برای جلوه‌های پرتره و مواردی از این دست در این گوشی به کار گرفته شده است. همانطور که می دانید دوربین‌های هوآوی هنوز هم در بین بهترین‌ دوربین های موجود در بازار می‌درخشند.

علاوه بر به روزرسانی های سخت افزاری، هوآوی برخی از قابلیت‌های برنامه‌ای مناسب با صفحه نمایش تاشو را ارائه کرده است. یکی از این موارد رابط کاربری ایمیل هوآوی در این گوشی است که هم در حالت تاشو و هم در حالت باز بودن صفحه نمایش یک رابط کاربری خوب ارائه می‌دهد.

در نهایت برخلاف Mate X اصلی، که فقط در چین منتشر شد، هوآوی می‌گوید Mate XS جدید در “بازارهای جهانی” منتشر می‌شود.

علیرغم این مزایا، این گوشی تاشو محدودیت‌هایی نیز دارد. گوشی‌های پیشین هوآوی از برنامه‌های گوگل پلی و خدمات گوگل بهره می‌برند اما بعد از تحریم‌های هوآوی دسترسی این گوشی‌ها به خدمات گوگل مانند گوگل مپ، جیمیل و تمام برنامه‌های شخص ثالث در گوگل پلی قطع شده است.

در این راستا هوآوی تصمیم گرفته است تا برنامه‌های خودساز خود را جایگزین کتد. اما پیشرفت آن بسیار کند بوده و برخی برنامه‌ها به مرور خراب می‌شوند و یا دیگر کار نمی‌کنند.

هوآوی اعلام کرده که گوشی تاشوی هوآوی Mate Xs را در یک مدل 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه و با قیمت 2،499 یورو (حدود 2700 دلار) ارائه خواهد داد. علاوه بر این، این شرکت می‌گوید این دستگاه از ماه آینده به صورت “جهانی” در دسترس خواهد بود. مکانیسم‌های سخت افزاری عالی و صفحه نمایش و لولا با کیفیت تز جنبه‌های خوب به کار گرفته شده در این گوشی تاشو جدید است؛ اما هوآوی در این گوشی نیز با چالش گوگل همراه بوده و آینده این شرکت به آن وابسته است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی